söndag 31 augusti 2014

Gammal kärlek rostar aldrig

Igår var ju jag och Elias hemma hos min gamla vapendragare Elin. Vi har känt varann i 18 år, och även om vi inte setts på ungefär ett år nu så är det ändå som igår. Tycker det är otroligt viktigt med dessa gamla vänner. Man har så otroligt mycket minnen ihop, bra och dåliga, från en tid när det hände otroligt mycket i livet.
Vi lärde känna varann i feman då vi gick på samma ridskola. Då bodde vi på olika sidor av stan så vi gick i olika skolor och sågs bara den gången i veckan. I åttan bytte hon till min skola och jag var överlycklig!
Vi hängde alltså ihop i hela högstadiet och gjorde väl typ allt ihop, träffade våra första pojkvänner, blev fulla för första gången osv.
Vet inte vad som hände riktigt, men vi gled isär efter högstadiet, och har sen dess inte hörts förrän förra året, då vi sågs på en fika. Nu har det alltså gått ett år igen, men jag hoppas att vi kommer ses igen innan det hunnit gå ett år till, för de gamla vännerna är viktiga!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar