onsdag 6 augusti 2014

Dagen i bilder

Det har varit en ganska lugn dag idag. Elias somnade om vid 8-tiden efter att ha ätit frukost och lekt lite. Jag passade på att gå igenom gamla cd-skivor med bilder från förr. Hittade foton från gymnasietiden bland annat, jäklar va längesen det var :) 
Tog en långpromenad med hundarna när Elias vaknat, och efter det stack vi in till våra gamla hoods, Lunden, för en glass i solen med Bea. Världens godaste glassbar, lejonet och björnen ligger på danska vägen, bara ett stenkast från vår gamla lägenhet! Vi var där en del när vi bodde där, men inte alls så ofta som man skulle kunna trott. Dom har iaf fått en ny smak, sea salted caramel. Jag brukar annars bara gå rakt på deras saltlakrits, men den har fått konkurrens! Dom som känner mig vet att jag är en sucker för havssalt och den här är verkligen riktigt god. 

Tog en sväng till second handbutiken runt hörnet med. Jag var där i måndags och hittade lite fina grejer, men när jag skulle betala visade det sig att jag glömt plånboken... La undan och tänkte att jag skulle komma tillbaks innan dom stängde, vilket jag inte hann, men som tur var fanns det mesta kvar, bland annat två ljusstakar i lite industriell stil och en barnbok som jag minns väl från när jag var liten.

Vackra MölndalsÅn
"Vår" badplats, här är man nästan alltid ensam
Numera går alla långpromenader till sjön, finns inget alternativ i värmen
Pinnar går definitivt att äta, om man frågar Elias
Det börjar ta sig! Lagom till kräftpremiären...
Ett barndomsminne.
Avslutar dagen på altanen med ett gott rött från Argentina!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar