söndag 3 augusti 2014

Starta eget

Jag fick detta tips av Bea häromdagen, en blocket-annons gällande en gammal ombyggd Piaggio. 
Det roliga var att jag redan för ett par veckor sedan satt och spånade på ett alternativ till min café-ide, nämligen en coffetruck, men det hade jag inte berättat. Så fick jag detta =) Snacka om huvudet på spiken. Det är ju nämligen så att jag spånar och planerar på att öppna ett eget café. Problemet är lokalen, som för min affärside är den högprioriterad, både när det gäller utseende och läge. Jag hade en perfekt lokal i sikte, väldigt nära hem också, men den visade sig ha alldeles för dyr månadshyra.

Ur detta växte en tanke om ett platslöst café. Foodtrucks växer ju enormt i popularitet och jag tror att det är ett framtidskoncept, dessutom ökar intresset och kunskapen om bra kaffe.
Den här är dock lite liten för just det jag vill göra, men hur fin som helst tycker jag!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar