söndag 24 augusti 2014

Bojkott av alkohol

Näe, det skulle jag nog aldrig klara av helt. Jag har en otroligt soft spot för goda viner och öler. Men, jag fullkomligt hatar dagen efter! Har man haft det lite för trevligt, så är en hel dag förstörd. Denna gången var det inte ens jag som druckit för mycket. Marcus har knappt tagit sig ur sägen idag och jag blir vrålirriterad på allt som behövs göras innan en ny arbetsvecka, som inte blir gjort om jag inte gör det helt själv. Jag vet, jag borde tagga ner, men jag hatar o ha det stökigt hemma med ökenrottor av hundhår virvlandes över golvet där Elias kryper omkring... Tur att man bara blir bjuden på såna här tillställningar ett par gånger per år:).

Det var i vilket fall som helst jättetrevligt! Alltid lika roligt att träffa Jens kompisar och höra historier från förr när vi båda fortfarande bodde hemma. Jag glömde såklart kameran hemma och mobilen dog precis när vi kom dit så kan inte visa några bilder tyvärr. Men det bjöds i alla fall på trerätters nere i vinkällaren på Elite Plaza, där Jens jobbar. 
Fick hummersoppa till förrätt, torskrygg och kalvfile (jag o Markus delade som vanligt) och creme brulee till efterrätt. Fina råvaror och gott, men inte det finlir jag förväntade mig av svea hof.

Efter middagen blev det lite mingel i baren innan småttingarna gled vidare på nattklubb och vi gamlingar tog en taxi hem. Fin kväll vart det, tack brorsan och grattis igen!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar