torsdag 28 augusti 2014

CSN - Centrala Snåljåps Nämnden

Fick mitt besked ifrån csn idag, min ansökan om studiestöd för hösten beviljades inte. Orsaken är att jag inte klarat minst 2 poäng av de 15 jag läste. Min förklaring att jag inte kunde närvara på tentan för att jag 5 dagar tidigare fött barn, ansågs inte som en giltig anledning. Jag undrar också väldigt hur man ska klara av "minst 2 poäng" på en 15poängskurs med endast EN tenta. Antingen får du 15 eller 0, inget mittemellan...

Just nu känns det som hela världen rasat ihop. Eftersom jag ska pendla för att plugga i Kalmar under höstterminen är det rätt väsentligt att jag får in någon form av inkomst, och inte minst för studentbiljetterna på SJ, vilka skiljer sig ca 70% i pris mot ordinarie biljetter. Just nu sitter ju dessutom halva Sveriges studenter i kö hos csn's kundtjänst för att överklaga osv, så det är verkligen inte lätt att få hjälp. Ska ringa tillbaks imorgon igen eftersom inga handläggare fanns på plats idag. Håll tummarna att dom är lite humana där på andra sidan tråden då! Längtar så efter att få komma igång med plugget igen..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar