tisdag 5 augusti 2014

Ensam igen...

Idag var Marcus andra dag tillbaks på jobbet, och därmed var även min semester slut.
För det kändes verkligen som att jag hade semester när vi båda var hemma. Att vara hemma med barn är verkligen inte att vara ledig, för den som tror det. Det är fullspäckat schema från morgon till kväll, med blöjbyten, mat var tredje timma, lek, hundpromenader med kånkande av barnvagn upp och ner för trappor mm. Dessutom ska man försöka få tid till att själv äta, duscha, plocka undan, gå på toa...
Jag tycker inte det är så stressigt egentligen, men vilken skillnad det var när Marcus var hemma! Jag kunde sitta ostört vid datorn i en halvtimma om jag ville, gå långa promenader med hundarna, UTAN barnvagn (m.a.o på skogsstigar), laga ordentlig lunch...
Nu har jag iaf bara en månad kvar av mammaledighet för den här gången, i september börjar skolan igen och Mackan går på pappaledighet, något som vi båda ser fram emot med blandade känslor =) Mer om det skriver jag senare.

Igår mötte jag upp Marcus på stan efter han slutat, han råkade klippa sönder sina enda bra jeans till shorts för några dagar sen och var tvungen att köpa nya till jobbet. Det resulterade i två par nya byxor var, till 50% rea =) Tack älskling!
Ljusa strech-jeans, MET
Vaxade svarta jeans, Replay

1 kommentar:

  1. Exakt sånna vaxade byxor stod ja o höll i igår på MQ men la ner dom igen av nån anledning :) mycket fina

    SvaraRadera