fredag 29 augusti 2014

En ljusare sida

Fick ett bra besked idag!
Jag hade ju otroliga bekymmer över mitt csn-beslut igår och idag fick jag äntligen prata med en handläggare. Han kunde ju såklart inte göra något åt det över telefon (man hoppades ju...) men efter många turer fram och tillbaks, och ett förtydligande från mig att det rörde sig om 2 ynka poäng, kom vi fram till att den snabbaste och smidigaste lösningen är att jag antingen kontaktar kursansvarig för kursen det gällde och ber dem intyga att jag gjort minst 2 poäng (alltså närvarat...!?) eller ringer in till csn när 2 veckor på denna termin gått, och jag då alltså klarat 2 poäng och söker om på nytt. 
Det känndes otroligt skönt att reda ut det! Jag kommer ju missa 2 veckors studiebidrag och tillägg, men jag behöver inte vara utan hela terminen, vilket var min största fasa.

Nu har jag lämnat pojkarna hemma för en girls night out. Ska träffa Bea och Nelly för ett glas på Dorsia och sedan blir det middag med Beas vänner. Ska bli kul att umgås i lite större gäng igen, det var mer av den varan när man var yngre, numera är det oftast fika på tu man hand.

So long!

1 kommentar:

  1. Gud vad skönt att höra att det ordnar sig! :) Vi ses snart!

    SvaraRadera