lördag 25 oktober 2014

Födelsedagskalas

Nu har alla gäster gett sig hem. Vi har haft en jättemysig men rätt hektisk dag. Den började vid halv fem, då Elias tyckte att det var morgon, kvart över fem gav jag upp försöken att få honom att somna om och Marcus gick upp med honom. Jag fick lov att sova vidare till sju! Efter frukosten satte vi igång att städa, jag fixade klart Elias andra present (igår fick han ju sin gå-bil) och sen var det dax för tårt-dekorering. Monterade tårtan igår så att den skulle få stå till sig lite, fyllningarna blev mörk chokladganache, hallonmousse med philadelphiaost och kolagrädde. 
Dekorationen bestämde jag mig faktiskt inte för förän efter jag satt igång med den, hade noll inspiration idag, men det blev rätt bra ändå :)



Totalt var vi 14 pers här hemma idag, plus Elias. Det var lite fler än vi tänkt från början, men det gick och det var bara trevligt med mycket släkt och vänner. 
Efter fikat var det dax för presentöppning. Elias fick en massa fina grejer tex brio-tåg, en xylofon och en liten kånken-rygga. Det sista paketet var ifrån mamma och pappa och innehöll en special-designad tröja från LasseLiten.


Det är nämligen så att Elias ska få ett lillasyskon i maj, vi valde att berätta för släkten på det här lite originella sättet :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar