söndag 12 oktober 2014

Sova borta

Marcus var ute med sin grabbpolare igår så jag passade på att sticka iväg jag med. Elias och jag vart utbjudna till Petronella som just nu sitter hus- och kattvakt åt sin bror. Dom bor en bit bort så vi bestämde oss för att sova över, dels för att jag skulle slippa väcka Elias sent på kvällen för att åka hem men också för att slippa köra när jag själv är sömnig. Som tur är har Elias jättelätt för att somna var som helst. Jag tog med hans egna täcke och kudde för att det skulle kännas lite som hemma, och han somnade nog på 5 min. 

Vi lagade vildandbröst med en sallad till, helt ok skulle jag väl säga, skoj att testa något nytt, men nästa gång får det bli med exempelvis rostad potatis och någon gräddig sås till, sallad funkar bättre med en mör bit nöttkött.
Det vart i alla fall en jättemysig kväll! 

Idag väntar söndagslunch hos Marcus systers svärföräldrar, lite långsökt kanske men det är alltid trevligt att bli bjuden på mat :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar