tisdag 14 oktober 2014

Drivhuset

Idag var det rådgivningsmöte på drivhuset igen. Skönt att få räta ut ytterligare lite frågetecken och bara få prata av sig om sina idéer.
Jag måste säga att det har hänt mycket på den månaden som gått sen sist jag var där. Då kom jag dit med mest en dröm om vad jag ville göra, men utan en suck om hur jag skulle komma dit. 
Nu har jag både registrerat företaget, och tagit mina första beställningar! Tankarna går dygnet runt om allt från nya plagg till hur det ska marknadsföras, vilket bokföringsprogram man ska ha, färdigställande av loggan mm. 
Innan jag drog igång tänkte jag nog mest att jag skulle designa och sy kläder, resten sköter väl sig självt.. Nu inser jag att som egen företagare måste man vara allt! Designer, ekonomiansvarig , marknadsförare, inköpare, webbdesigner, mm (iaf i början innan man kan betala folk som gör allt det där). Jag har som tur är en hel drös med hjälpsamma människor omkring mig som gärna hjälper till med det dom kan, tack för det, ni är guld värda!

Eftermiddagen blev rätt kort. Efter att vi kommit hem och äkat lunch så sov Elias middag i nästan 2,5 timmar och även jag domnade bort en stund. När vi vaknat åkte vi upp till Gunnebo slott för en promenad med hundarna där Elias fick hälsa på både kossor och hästar. Marcus kom upp när han slutat också så det blev en mysig familjestund i kvällssolen.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar