söndag 26 oktober 2014

Alldeles för tidiga morgnar

Det är inte humant att gå upp vid kvart i fem en söndagsmorgon. Jag vet att vi ska vara tacksamma över att Elias somnar (relativt lätt) vid 18-19 och sover hela nätter för det mesta, men att behöva gå upp så här tidigt är inte roligt! 
Elias däremot, tycker att det är jättekul. Han är vrålpigg och på jättebra humör, jag som trodde jag var morgonmänniska... Men jag tycker allt att det är underbart att man kan vakna så glad och positiv.

En bra sak med vakna så tidigt är ju att man har mycket tid att pyssla och mysa. Jag satte på kaffe och letade fram ett gammalt avsnitt av Jul med Ernst på TV4play medans Elias lekte med sina presenter. Hamnade i total julstämning och bestämde mig för att höra risgrynsgröt till frukost! Det gick hem hos plutten med vill jag lova. 

Idag har vi inte mycket planerat mer än att storhandla. Jag drog på mig en förbaskad nackspärr igår på grund av all stress, så det känns rätt ok att göra så lite som möjligt idag. 

Fick förresten hem besked om företagsregistreringen häromdagen, så nu är jag godkänd för f-skatt och företagare på riktigt!

1 kommentar: