lördag 18 oktober 2014

Särbos

Marcus och jag har blivit särbos. Efter många om och men så har han flyttat ut i gäststugan. Inte en dag för tidigt!

Marcus skrivbord från 1800-talet passar perfekt i gäststugan

Min blivande syateljé 
Skämt åsido, men om jag ska kunna jobba ordentligt så behöver jag mer plats och definitivt slippa ligga på golvet och klippa tyger. Så numera är kontoret på nedervåningen mitt! Marcus skrivbord har fått flytta ut till gäststugan.
I ärlighetens namn tror jag faktiskt att han är rätt nöjd han med. 
Han har ju sagt sen vi flyttade in att gäststugan är det mysigaste rummet, och det är nog bra att vi inte sitter på varann när vi jobbar. 
Det som ska fixas inne hos mig nu är ett rejält klippbord och massor med hyllor och förvaring.

Annars är det full rulle här hemma idag. Det är konstigt hur helgerna ibland känns mer jäktiga än vardagarna. Denna helgen (som de flesta andra) står storstädning på schemat. Jag har vart iväg en sväng och kikat på secondhand, men hittade ingenting. 

Elias fyller ju ett år på fredag och på lördag ska vi ha lite kalas för honom här hemma.
Till namngivningen köpte vi en färdig tårta med vitt marsipantäcke ifrån Nöjds konditori och jag gjorde endast dekorationerna själv. Det var väl en smart idé eftersom vi hade så himla mycket annat att göra, men jag och många andra var jättebesvikna på tårtan (som inte smakade någonting) så jag bestämde mig för att jag nästa gång skulle göra hela tårtan själv. Sagt och gjort, idag har jag bakat bottnarna, en sockerkaka och en chokladbotten. Vilka fyllningar det blir vet jag inte riktigt än, men det lutar åt salt kolagrädde och någon fruktkompott.
Mitt största problem är dock dekorationen. 
Till namngivningen visste jag exakt vad som skulle vara med, namnet såklart och någon bebisaktig grej. Men denna gången har jag inte en aning. Att ha namnet igen känns ju tråkigt, han har inga direkta favoritleksaker jag kan avbilda och skor o sånt känns för vanligt. Så om någon av er har något bra tips så tas det tacksamt emot! :)


Namngivningstårtan 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar