fredag 3 oktober 2014

Peakock Dinner club

God morgon!
Elias sover middag så jag passar på att äta en andra frukost och uppdatera här inne. 
Igår var vi båda lediga hela dagen, ett skönt avbrott i arbetsveckan! Efter frukost och förmiddagslur åkte vi ner till simhallen här i Mölndal, som för några år sedan bygdes om till äventyrsbad. Vet inte om jag tycker tycker att dom kan kalla det äventyrsbad då det enda dom lagt till är ett par rutschkanor, bubbelpool och ett litet lekland för de minsta. 
Men det är jättemysigt att komma iväg och bada lite och Elias älskar det!

Kvällen fick Marcus och Elias för sig själv då jag och Åsa drog in på stan en sväng för lite middag. Vi gick till Peakock Dinner club som bag varit nyfiken på ett bra tag. Jag har varit där någon gång på nattklubben, men aldrig provat deras käk, vilket skulle vara väldigt bra. 

Vi beställde varsin set menu, med lite blandade rätter och förväntade oss nog ganska mycket. 
Första rätterna levererade kan jag säga, supergod sushi och fantastiska dumplings, men när det sedan gick vidare till "varmrätterna" sjönk nivån. Vi fick en nudelsallad med kyckling som smakade gammal, en salladswrap med spädgris där smakerna helt enkelt inte funkade ihop och ytterligare en rätt med lite halvdana grejer. Lite lätt besvikna kan jag väl säga att vi var. 
Det är synd när dom håller så ojämn nivå igenom en sammanhängande meny, men det positiva är ju att man faktiskt kan tänka sig att gå tillbaks och plocka det från menyn som faktiskt var gott. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar