lördag 29 november 2014

Long time no see

Hallå allesammans!! 
Tänkte jag skulle uppdatera lite eftersom det var ett tag sen... (Läs, väldigt länge) 

Kan ju börja med att berätta att min webshop "Lasse Liten" öppnade igår. Jättespännande och lite läskigt. Man vet ju inte hur det kommer gå! 
De senaste veckorna har gått till att färdigställa websidan med alla små detaljer som det innebär, har försökt komplettera kollektionen så gott som möjligt så det har även blivit en hel del sytt, är dock långt ifrån klar (eniligt vad jag själv vill ha upp) men som min handledare på drivhuset sa, och som jag vet är sant, det är bättre att få igång sidan så kan man uppdatera efter hand. Man lär ändå aldrig känna sig tillräckligt färdig. Det kan jag lätt skriva under på! 

En liten utvärdering av första dygnet är väl att det vart en himla massa folk inne och kikat på sidan, fått in en beställning so far. Vet inte om jag ska vara nöjd!? :) Jag ver att marknadsföring är min svaga sida, så det kommer jag få jobba mycket med, men jag är optimistisk!

Annars då!? Vi har gått in i graviditetsvecka 18 och jag mår som fisken i vattnet! 
Jag gick upp nästan 5 kilo precis i början, så jag trodde jag skulle gå upp jättemycket denna gång, men nu pekar vågen faktiskt bara på 4 kg upp...

Klart, lite annat känner man ju av, som tex att jag har svårt att äta normala portioner mat, speciellt på kvällarna. Konditionen har rasat helt, blir andfådd av små fjantiga uppförsbackar! 

Ohhh! Jag kände de första rörelserna i magen nu i veckan! 
Ska jag vara ärlig så har jag faktiskt oroat mig lite denna gången. Med Elias kände jag ju redan i vecka 17, och det sägs ju att det ofta kommer tidigare med andra barnet... Så när jag äntligen kände något så var det en lättnad. Det syntes faktiskt till och med utanpå, det gjorde det inte med Elias.

Idag har vi vart o badat på Mölndals "äventyrs"bad. Där har dom en liten del för de minsta, med lite små rutschkanor och vattenfall. Elias vart helt lyrisk! Han skulle prånget kuta runt själv (o absolut inte hålla handen) vilket resulterade i en mamma med hjärtat i halsgropen typ hela tiden, men en jätteglad bebis (o de gick ju bra :))
På väg hem somnade han i bilen efter en minut och vaknade inte när jag bar upp honom till huset, det tar musten ur en att ha så skoj! 

Mamma och pappa är också rätt sega och firar lördagseftermiddagen på soffan med morden i Sandhamn, sushi och godis :)

Kram på er! (O kolla gärna in webshoppen, www.lasse-liten.se)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar