fredag 21 november 2014

Vecka 16

Igår gick vi in i graviditetsvecka 16! Med Elias kände jag de första rörelserna i v 16, så jag letar ju tecken nu. Tror att jag känt lite fladder i magen, men det kan ju vara önsketänkande med...
I övrigt så känns det väldigt bra just nu. Börjar känna av lite halsbränna på kvällarna, men det är inte så farligt, kan bli lite trött i ryggen om jag går för länge, vilket jag inte kommer ihåg att jag kände så här tidigt förra gången, tror i och för sig att jag var mer vältränad innan förra graviditeten. om fyra veckor är det dax för ultraljud. Vi har inte riktigt bestämt oss om vi ska ta reda på kön denna gång, med Elias gjorde vi inte det. Man ville liksom spara överraskningen till den stora dagen. Men den här gången är i alla fall jag mer nyfiken på vem det är där inne.



Vi vart lediga båda två igår så det blev en tur till volkswagen för att kika på bil. Efter många om och men så har vi faktiskt börjat titta på minibussar nu (gud förbjude). Men vi båda har väl insett att vi måste titta åt det hållet för att få en tillräckligt stor bil. VW har faktiskt en som inte är så dum, Sharan. Den är inte så jättemycket större på utsidan än passaten vi har idag, men inuti känns den jättestor. En stor fördel är att man kan fälla upp två extrasäten bak och på så vis få sju säten, dessutom är det skjutdörrar!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar