tisdag 26 augusti 2014

Kommunikation

Igår var Marcus syster Cissi över och hängde med oss. Alltid trevligt med lite sällskap och hjälp! Hon tog med hundarna på promenad när Elias sov middag så igår kunde jag äntligen sätta igång med lite syprojet som jag haft liggandes hur länge som helst, lagade mackans pyjamasbrallor, la upp ett par jeans och började sy om en spelstopp som jag köpte på second hand förra veckan (bilder kommer senare).

När Marcus slutat jobbet möttes vi upp och storhandlade, som resten av Göteborgs befolkning (att alla ska handla direkt efter löning alltså... ;))
Skyndade hem och slängde i mig lite käk och åkte sedan in till stan. Svärmor skulle nämligen bjuda med mig och Cissi på en föreläsning om komunikation på Sensus.

Två och en halv timma höll vi på. Det känns att man inte pluggat på ett tag för jag fick myror i benen efter bara en kort stund av att sitta still. Men föreläsningen var intressant, dock fans det mer att önska av föreläsaren. Jag har enormt svårt för att lyssna på människor som håller på med olika tics, den här höll på med locket på spritpennan, upp och ner upp och ner... Komunikation är annars ett väldigt spännande ämne. Det genomsyrar ju det mesta i livet och är ganska grundläggande i alla relationer, men ändå lägger de flesta väldigt lite energi på att lära sig hur man gör. Trevlig kväll i vilket fall och skönt att komma iväg lite på egen hand!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar