torsdag 21 augusti 2014

Hösten har anlänt

God morgon på er!
Måste säga att detta är den mysigaste starten på dagen, gott kaffe, en brasa som sprakar lugnt i bakgrunden och regnet som smattrar på fönstret.
Hösten är verkligen här nu! I Göteborg har regnet öst ner mer eller mindre varje dag det senaste, temperaturen når inte över 20° längre och det är sådär grått som det bara kan bli i Sverige.
Men jag gillar det! Kanske för att vi hade en väldigt fin, och intensiv sommar (30 plus flera veckor i sträck tillhör ju inte vanligheterna). Men jag har faktiskt lärt mig uppskatta hösten på senare år. Det kan nog bero på åren utomlands, när det inte varit någon skillnad i årstider, vilket blir rätt tråkigt i längden. För att uppskatta sol och sommar ordentligt tror jag att man behöver en motpol också, det behöver vara lite grått och trist ett tag.
Hösten för mig betyder mys! Mys framför brasan med en bra bok, stora  stickade tröjor, härliga promenader när vädret tillåter... På sommarn ska så mycket hinnas med när man måste ta vara på alla soliga dagar och varma kvällar, ibland lite för mycket tror jag, så till den grad att man glömmer bort att njuta och ta det lugnt.

Öppen spis var ett av våra krav när vi letade hus

Rogivande eld

Idag väntar babysim. Gick ju i våras men hade faktiskt inte planerat att fortsätta i höst. Det är förbaskat dyrt, och en sak som man lätt hade kunnat göra på egen hand. Men på grund av missförstånd angående uppsägning så är vi alltså kvar i gruppen och måste alltså fortsätta tills någon annan kan tänka sig platsen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar