lördag 23 augusti 2014

Underbara Clara

Jag är ingen bloggläsare.
Okej, jag började följa blondinbella under graviditeten bara för att vi låg nästan exakt i fas och det var kul att läsa om någon som gick igenom samma sak som en själv. Men utöver det är jag väldigt grön på bloggande/läsande. Jag har lixom aldrig sett något intressant i att läsa om vad folk äter och har på sig. Men så började jag skriva själv, och sakta men säkert har jag fått upp ögonen för bloggvärlden. Det finns väldigt många därute som skriver otroligt bra! Det roliga är också att man kan snubbla över en grymt skön blogg när man egentligen letar efter något helt annat på nätet.
Som igår tex, gjorde en sökning på hur man bär sig åt med alldeles för uttöjda jeans och fick upp underbara Clara's blogg, som jag visserligen blivit rekommenderad tidigare men aldrig kollat in. Läste ett fantastiskt bra inlägg om hur det kom sig att hon gjorde den helomvändning hon gjorde när hon flyttade ut från stan och började ett helt nytt liv.
Mycket av det hon skriver stämmer på pricken in på mig. Jag vill inte heller infinna mig i ledet och bara göra det som enligt samhället är normen. Det är ett alldeles för dystert liv, utan gnista. Men visst känner man sig bortskämd när man inte vill acceptera ekorrhjulet de flesta kämpar för.

Än så länge så är jag nog kvar med ena foten i hjulet ändå, men tankarna har aldrig varit där. I min drömvärld lever jag redan långt utanför. I min fantasi driver jag redan det där mysiga caféet, som kanske inte genererar så värst mycket pengar, men som gör mig lycklig, och låter mig leva ut min kreativitet. Frågan är bara när och hur man ska ta modet till sig, att gå emot strömmen av negativa åsikter och pessimism och faktiskt köra på det!?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar