tisdag 2 september 2014

Föräldraledig

Idag är min sista dag på föräldraledigheten, för denna gången, imorgon tar Marcus över.
Egentligen har skolan redan börjat, men Marcus fick en extra dag på sig att göra klart det han behöver inför ledigheten.
Det ska bli väldigt intressant att se hur hösten blir, dels för att Marcus inte verkar tro att företaget kommer att klara sig när han är borta, men också för att jag är så inkörd i rutinerna nu efter 10 månader att det kommer bli lite knepigt att bara sluta ta ansvar för allt.

Jag ska ju plugga i Kalmar nu igen, men som tur är behöver jag bara vara på plats en gång i veckan, annars hade nog inte funkat. Dock innebär ju det att jag antagligen kommer att vara fysiskt hemma en del ändå, så det gäller att hålla fokus på skolarbetet och inte börja pyssla med saker hemma som jag lätt kan göra annars. Tror att jag talar för många när jag säger att man aldrig har det så fint hemma som när man har en tenta eller ett stort arbete i skolan...

Det ska i vilket fall bli otroligt skönt att komma tillbaks till skolan. Nu har jag ju varit hemma i drygt 10 månader och även om det varit otroligt mysigt och roligt, så ska det bli underbart att få umgås med vännerna igen (utan barn) och att använda hjärnan ordentligt igen. Det gäller ju dessutom bara 4 månader, i vår kommer jag att plugga och vara delvis mammaledig igen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar