torsdag 25 september 2014

En vardagshjälte

Tillbaks hemma efter min Boråsutflykt. Det var en väldigt liten mässa men kul och väldigt mycket matnyttigt. Fick svar på mina viktigaste frågor och blev inspirerad till tusen. Men det började inte lika bra. Väl framme i Borås i förmiddags insåg jag att jag glömt plånboken hemma, virrepanna! Fick lite smått panik när jag inte kunde hitta en gratis parkering (för det låg ju såklart inga mynt i bilen), en senare fråga var ju hur lunchen skulle lösas. Borås ligger ju liksom 50 min från Göteborg så det är ju inte bara att dra hem o käka lunch emellan.

Körde ut till knalleland, Borås köpcentra, där vi var mycket under gymnasietiden för att shoppa billiga tyger. Score! 3 timmars gratis parkering, dock en kvarts promenad till mässan, men i det här vädret var det bara en bonus. Gick in på länsförsäkringars bankkontor och frågade om råd, men då jag ju inte heller hade med mig legitimation kunde dom inte göra så mycket. Fick lomma därifrån och vidare till plan B. Gick till en av tygbutikerna och frågade en av tjejerna i personalen om hjälp och yes! Moa, som hon hette, kunde gärna tänka sig att hjälpa till, så vi gick tillsammans ut till bankomaten, jag swishade över 200:- och hon tog ut dem till mig, supersmidigt! Tack och lov för modern teknik och vänliga människor.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar