torsdag 4 september 2014

En kortvarig lycka

Efter noga övervägande, eller kanske inte något övervägande alls utan ren och skär spontanitet, bestämde jag mig idag för att hoppa av skolan, innan den ens satt igång på riktigt.

Efter att vissa saker inte blev som jag tänkt mig, tog jag mig en rejäl funderare på om det verkligen är värt all magknip jag haft över hösten och jag insåg att nej, det är det inte. När jag inte ens vet om jag vill sätta mig och söka jobb på den utbildningen jag kommer få, så känns det inte som att jag kan rättfärdiga ett år till, speciellt när det involverar pendling varje vecka. Dessutom har det varit aldeles för mycket problem med saker runtomkring som gjort allt lite jobbigare än vad det borde vara (t.ex. med csn) Grejen är, att så fort jag bestämde mig, så kändes allt mycket bättre direkt och jag vet ju att det är det här jag vill innerst inne egentligen, synd bara att man ska vara så intryckt i vad man "borde" göra och vad som är "normalt" att man fegar ur gång på gång.

Sagt och gjort, jag och Marcus kommer att vara hemma och vara "lediga"/jobba tillsammans. Tanken är att jag ska få ta tag i att faktiskt dra igång min egna firma som jag velat länge, men inte vågat. Jag känner väl att det är nu eller aldrig, om det ska ske.

Så idag sitter jag och ringer runt till diverse personer för att boka rådgivning mm. Hoppas på att det går lite smidigare med det här!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar