torsdag 24 juli 2014

Lika länge ute, som inne




Idag fyller vår prins 9 månader! Han har nu alltså vart hos oss lika länge som han låg i magen. Han är inte längre en hjälplös bebis, utan en egen liten person med väldigt stark vilja.
Tiden går verkligen i raketfart, ibland det känns det som igår vi satte oss i bilen för att köra in till förlossningen. Jag minns att det känndes som att vi stal honom när vi skulle ta med honom ut från BB och åka hem, surrealistiskt på något sätt...

Idag är han en liten raket här hemma. Han kryper fort som attans, ställer sig upp mot allting han kan hålla i, försöker ta sig upp för trappan så fort han får chansen. Jag tror inte det dröjer länge innan han går själv!

Självklart saknar jag spädbarnstiden ibland, det är jättemysigt att ha en bebis. Men jag tycker att det är roligare nu. Nu får man respons när man pratar med honom, man kan leka ihop och han uppskattar utflykter av olika slag. Just nu är en otroligt mysig ålder, jag älskar nyfikenheten och glädjen han utstrålar i allt!



Första gången vi fick se lilla miraklet (v12)


Första fotot, på BB

Mycket vilja i den här lilla kroppen

Nu ska jag baka en smulpaj med björnbär till Elias!

Rösta gärna på hans bild på http://www.libero.se/Allmant/LamSam/Fotogalleriet/Elias14

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar