måndag 28 juli 2014

I stora staden

Idag har Elias och jag varit på stan nästan hela dagen. Träffade mamma för lunch vid ett, och vid halv två hade vi äntligen satt oss på Brogyllen, efter mycket velande. Lunchställen inne i göteborg är svårt tycker jag, eftersom jag sällan käkar lunch på stan. Dessutom är det ännu svårare under semestertider när hälften av restaurangerna är stängda och resten är fullknökade med folk..
Sen skär det sig lite mellan mig och mamma då jag tycker att lunch ska vara det största målet och mammsen kan nöja sig med en macka. Men det blev bra tillslut och vi hade en mysig lunch med helt ok caesarsallad.

Efter lunchen mötte vi upp Marcus för att kika på lite inredningsprylar. Det blev en korg på Lagerhaus som ska hänga innanför ytterdörren och agera nyckel- och plånboksförvaing och ljuslyktor från Granit till uteplatsen. Bara ett tak kvar och lite kuddar till bänkarna så är den klar.

Fick ett spontant infall när vi gick förbi en av de asiatiska butikerna och smet in och köpte mango och kokosmjölk. När vi reste i Asien mer eller mindre levde vi på mangoshakes vilket var fantastiskt gott i värmen, så det fick bli en sådan när vi kom hem och den smakade precis som där, så jäkla gott!

Äntligen någonstans att lägga nycklarna!

Utomhusmys

Asiatisk mango-shake

Mango-shake

1 gul mango
en skvätt kokosmjölk
mycket is
eventuellt lite honung

Tips: Köp ingredienserna på en asiatisk livsmedelsbutik, t.ex. ICA har bara röd-grön mango och den är SUR i jämförelse, ICA's kokosmjölk, såg jag, inehåller även stabiliseringsmedel...!?)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar