onsdag 9 juli 2014

Daytrading

Sitter ute på terassen och njuter av morgonkaffet i solen. Elias tar sin första middagslur och Marcus är iväg och jobbar lite (på sin semester!) Påminn mig att jag aldrig ska bli sån...

Att ha hus är verkligen så fantastiskt som jag drömt om! Jag är en ute-människa. Trivs inte med att vara inomhus jämt, speciellt inte sommartid. Men det kostar på att leva i hus, och vara mammaledig med endast grundbeloppet på fyra tusen i månaden in. Tänkte därför roa mig lite med att sätta mig in i daytrading, aktier alltså.
Har hittills bara låtit portföljen växa i sin takt, vilket den gjort rätt bra, men tänkte att det kan vara lite mer lukrativt och även roligare att faktiskt engagera sig i den dagligen.
Så nu är det bara att rota fakta och läsa på om hur man gör vinster på kort sikt! 


Himla härlig dag idag i vilket fall som helst. Ska försöka ta tag i några av våra tusen projekt här hemma innan det vankas volleyboll och grillning i eftermiddag.
Ha en fin dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar