söndag 27 juli 2014

PMS från helvetet

Som en blixt från klar himmel slog det till denna gången. Skulle kunna döda någon just nu... Jag känner verkligen inte igen mig själv, kan inte minnas att jag hade sån här PMS förr i tiden. Som tur är har jag en sambo som (mer eller minde) förstår, och stöttar.
Men hur beter man sig när precis ALLT irriterar en!? Att fruktvågarna på affären är "ur funktion", att det finns väggupp på vägarna, att bebisen skriker sig tomatröd i bilen, att ingen kan läsa ens tankar och bara göra som man vill!? Tror det bästa under dessa dagar i månaden, hade varit att krypa under täcket och bara vänta ut det. Såna här dagar önskar jag nästan att jag var gravid igen, för vad jag kommer ihåg svängde inte humöret såhär då.
Ska mysa upp mig i soffan, försvinna in i någon bra film och glömma att världen existerar en liten stund...

1 kommentar: