torsdag 31 juli 2014

Riktiga bilder

Det grämer mig att man inte orkar bära runt kameran vart man än går. Det är ALLTID när man inte har med den som de bästa fotoögonblicken sker. Som i morse på hundpromenaden. Vi gick ner till en gammal övergiven park i närheten där vi brukar släppa hundarna så dom får springa av sig.
Det är jättevackert med högt, vajande gräs och gamla knotiga äppelträd. När vi kom dit idag var ljuset bara sådär magiskt. Morgonsolen lyste upp gräset så att det glänste som guld, och hundarna kutade runt, glada att det blivit lite svalare. Knäppte ett hundratal mentala bilder, men det hade ju vart roligare att kunna fota på riktigt.

Nyaste tillskottet, Nikon D5200

Skaffade en ny kamera när Elias kom, dels för att min gamla, Nikon D40x inte räckte till längre. Den tog bra bilder, och var ovärderlig på mina resor, men jag hade växt ifrån den. Men dels också för att jag vill kunna filma. Det känns otroligt smidigt att ha den funktionen i en systemkamera.
MEN med objektivet jag vill ha på, 18-200 så är den ofantligt tung! Man tar inte med den överallt hela tiden och det är jättesynd. Därför blir det alldeles för många mobilbilder...

Några foton jag önskar att jag tagit med riktigt kamera:


Solnedgång över Siljan
En av de första bilderna på Elias, på BB
Miro inspekterar nytillskottet 
Den övergivna parken, i våras
Anten-Gräfsnäs museijärnväg, glömde kameran i bilen...
Morgonpromenad i grevedämmet




2 kommentarer:

  1. Så är det alltid. Nu när ja köpt min nya kamera så försöker jag tvinga mig att ta med den ut. Kanske borde du skaffa ett mindre objektiv? Så du orkar bära? :) pus pus

    SvaraRadera
  2. Jo jag vet... Har ett mindre men då får jag aldrig dom bilderna jag vill ha istället. Älskar ju det stora omfånget på det jag har nu.

    SvaraRadera