tisdag 22 juli 2014

Världens godaste hamburgare

Hittade högrevsfärs i kyldisken på maxi sist. Har nog aldrig sett färdigmald högrev i butik förut... Självklart skulle det landa på grillen i form av hamburgare! Med Max hamburgerbröd är det den absolut godaste burgaren man kan tänka sig.
Här hemma är det alltid samma tillbehör; stekta kastanjechampinjoner, avokado, maché-sallad, tomat,  inlagd gurka (har skippat den råa löken sedan Elias kom..) och bea. En vinnande kombo!
Idag körde vi grillade sötpotatis-strips med aioli till också. Guuud så gott det var! Borde definitivt använda mer sötpotatis i matlagningen här hemma.
Två burgare råkade hamna på marken under grillningen, så nu är hundarna nöjda också =)


Har äntligen kunnat skörda lite här hemma nu med. Har kämpat sen vi flyttade in med både blomkål, rädisor och squash, men mördarsniglarna äter upp precis allting för mig. Sista omgången har jag varit nitisk med att lägga på fiberduk på nätterna och det har gett utdelning. Idag smakade vi på första eko-rädisan, supergod! Körsbärstomaterna börjar också bli färdiga nu.
Nästa år ska jag byta ut all jord i rabatterna här för de e nog det sämsta jag vart med om, se till att börja tidigt och framför allt se till o skaffa en ordentlig snigelfälla! blä...

Romantica-tomater, min favorit! 

1 kommentar:

  1. Jösses så gott det såg ut :) sötpotatis är en väldigt underskattad grönsak. Man glömmer av den jämt

    SvaraRadera