tisdag 28 juli 2009

Irritation

Har precis anlant till Bangkok och Khao San igen. Vill inte bo har eg men de e ju har alla vara vanner haller till sa de e ju smidigast. Slipper ranna runt halva bangkok nar man ska traffas. Men det eliminerar inte det faktum att jag stor mig pa nastan ALLT runtomkring har. Det ar ett latsasland, thailands disneyland for unga vuxna. Helt uppbyggt pa turism o anpassat for att gladja backpackers alla krav.
Gud vad jag later pessimistisk, Det ar faktiskt inte sa illa. Ar glad o va tillbaks i BKK, o vi behover ju faktiskt inte gora mkt mer an o sova har. Ska snurra runt sa mkt vi kan innna de bar av mot kyligare breddgrader. Laste att det ar ca 14 grader i melbourne. Brrr....

Til en helt annan sak. Vi tog bussen upp fran Phuket ist for taget denna gang. Sparade tid, absolut! Men i ovrigt ar de inte sa jakla bra som folk sager. Lamnade Phuket vid 7 igar kvall, ar gortrott men har svart o hitta en bakvam stallning o sova i, det ar SVINKALLT hela natten och precis nar man borjat halka in en nagorlunda skon somn borjar det stromma thaimusik ur hogtalarna o bussen stannar i 45 min for matpaus, Det skumpar ratt rejalt hela vagen och priset ar detsamma som me taget. Sa nasta gang blir de pa rals kan jag saga.
Fick ta igen den uteblivna somnen pa hotellet nar vi kom fram istallet. Harligt med riktig sang o tacke!

De narmaste dagarna ska vi som sagt forsoka ta oss runt sa mkt som mojligt i stan. Aka bussar kors o tvars, hamna lite vilse o forhoppningsvis hitta tillbaks igen. Jag ska leta jacka, eftersom 2 manader i varmen inte riktigt kravt varma klader och jag annars kommer forfrysa i Melbourne.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar