söndag 9 augusti 2009

Brrrrrr

Sitter i vardagsrummet hos Anthony o dricker mitt morgonkaffe. Har placerat mig precis under varmeflakten for det ar svinkallt i hela huset. Inte sa himla konstigt eftersom de inte ar isolerat for fem ore... Det ar runt 4 grader pa natten och upp till 14 pa dagarna har i Melbourne. Lite skillnad fran 33 grader i Thailand. Sa igar var ute o storshoppade med Anthony igar. Varsin vinterjacka o halsduk, och en svang forbi IKEA for lite svenska saker sasom salta fiskar, lingonsylt o kaviar. Pa kvallen fixade vi ihop kottbullar o potatismos. SA gott o fa i sig ngt annat an thaimat. Jag alskar stark, asiatisk mat, men efter totalt 7 manader i Asien ar de ratt gott med lite vasterlanskt...
Och Anthony o brorsan Grant ville ju garna prova akta svensk mat me. Det gick hem som vanligt =) Hos allihopa. Vi 4 at mat for 8 pers!

Idag ska vi ut o leta jobb i narheten dar vi bor. Va inne i Melbourne o kollade lite haromdan, men det ar ju trots allt en bra bit dit. En halvtimma in till centralen, o sen vidare med sparvagnen beroende pa vart man ska. Battre om man kan fa ngt har ute ist. Sjalv ska jag borja med o kolla pa CoffeeClub dar jag jobbade nar vi var i Sydney sist.
Ska ut o springa med Buffy en svang oxa, Anthonys bordercollie.
For mig som aldrig haft husdjur ar det helt underbart o ha en hund i huset. O hon ar varldens underbaraste ocksa, han har uppfostrat henne val.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar